Forma Gym Blog

pratite naše korisne savjete

5 alternativnih vrsta mlijeka

Sada možete u trgovinama naći različite alternative mlijeka. Predstavit ćemo vam biljne alternative te njihove prednosti i nedostatke.

U našoj prehrani i dalje prevladava obrađeno kravlje mlijeko sa različitim sadržajem masnoća. Ali sada možete u trgovinama naći različite alternative mlijeka. Predstavit ćemo vam biljne alternative te njihove prednosti i nedostatke.

1. Bademovo mlijeko
Bademovo mlijeko se radi tako da mljevene bademe pomiješaju s vodom, koju kasnije filtriraju i time uklanjaju tvrde djeliće. Nisko kalorijsko je, jer ima samo 30 - 60 kcal po šalici (2 dcl) i ne sadrži zasićenih masnih kiselina. Ima snažan okus, okus oraha i glatku teksturu. Bademi su najbolji prirodni izvor vitamin E, koji je jedan od najsnažnijih antioksidanata, jer veže na sebe slobodne radikale u tijelu, još posebno nakon teškog treninga, stoga odlično utječe na regeneraciju mišića. A osim toga sadrži i mnogo vlakana, vitamina i minerala. Odličan je u kombinaciji sa zobenom kašom, pahuljicama i proteinskim napitkom, a dobar je i za pečenje raznih zdravih slatkiša.

2. Rižino mlijeko
Rižino mlijeko je primarno napravljeno od smeđe riže i sadrži nekoliko više ugljikohidrata, nego kravlje mlijeko. Šalica rižinog mlijeka, dakle, ima 100 kcal, a kravlje mlijeko otprilike polovico manje. Ali rižino mlijeko ima brojne druge prednosti: vrlo je probavljiv te sadrži mnogo vitamina i minerala. Budući da ima rižino mlijeko visoku kalorijsku vrijednost, nije primjeran za svakodnevno konzumiranje, ali je poželjan samo kao povremena alternativa.

3. Zobeno mlijeko
Zobeno mlijeko ne sadrži kolesterol te laktoze i izuzetno je hranjivo. U njemu ćete naći 15 vitamina i 10 minerala. Sa šalicom zobenog mlijeka ćete u tijelo unjeti čak 36 postotka preporučene količine kalcija, što je više nego što bi pili kravlje mlijeko. Zobeno mlijeko sadrži gluten, zato ga osobe, koje ne podnose glutena, ne smiju konzumirati. 2 dcl zobenog mlijeka sadrži samo 2,5 g masnoća i ima manje kalorija od drugih biljnih mlijeka ili kravljeg mlijeka. Odličan je za pripremu doručka, jer u njega možete ukuhati pirin griz, kvinoju ili ga možete pomiješati s bilo kojim pahuljicama. Izvrstan je u kombinaciji sa smutijem, proteinskim napicima i slatkišima.

4. Kokosovo mlijeko
Kokosovo mlijeko je obogaćeno vitaminima i mineralima, a sadrži i mnogo zasićenih masnoća - gotovo 25 g na 1 dcl. Ali riječ je o zdravim masnoćama, jer spadaju među triacilglicerole srednjeg lanca ili MCT masnoće, koje tijelo potroši brže od drugih oblika masnih kiselina i koja nam pružaju nužno potrebnu energiju. Preporučuje se osobama, koji imaju alergiju na laktozu, jer mlijeko ne sadrži mlijećni šećer. Odlična je zamjena za sve, koji ne podnose kravljeg mlijeka. Kokosovo mlijeko se može pohvaliti odličnim okusom, kremastom teksturom, stoga je primjeran za pripremu sladoleda i slatkiša uopće. Odlična je zamjena za kravlje mlijeko u kavi, a dodamo ga manje od obićnog mlijeka, jer sadrži toliko masnoća kao i vrhnje.

5. Konopljino mlijeko
Konopljino mlijeko je dio veganskih namirnica i sastoji se od sjemena konoplje i vode. Ima kremastu teksturu i specifičan okus oraha i zemlje. Mlijeko konoplje je lako probavljivo i sadrži esencijalne masne kiseline. Ima bogat sadržaj omega 3 masnih kiselina i željeza. Konoplja je vrlo bogata proteinima, stoga je osobito korisna za sportaše. Umjesto vode ili kravljeg mlijeka ga možemo dodati različitim regeneracijskim napicima nakon treninga. Za ljudi, koji imaju probleme ili alergije na određene proizvode, mlijeko konoplje može predstavljati alternativu životinjskim mliječnim proizvodima.

Vir: http://www.bodybuilding.com/fun/the-best-cows-milk-alternatives.html

Author: Super User

Image

KONTAKT INFO

Ulica Mustafe Hukića bb
(Zgrada Mi Bospo), 75000 Tuzla, Bosna i Hercegovina

+387 62 925 555

RADNO VRIJEME
CJENOVNIK
Forma Gym Tuzla © 2018 | Designed by Web Studio NESA